Fredag 6 oktober 2017,

kl 19.00

Skogsgården Böle

Vi har facebook och instagram, men hur går det med samtalet kring köksbordet? Vi, folket från skogen, som kvickt hoppade över industrijobben och hamnade i den sociala mediakulturens snabba värld. Hur står det till med vår förmåga att förstå varandra i den verkliga verkligheten, kring fikabordet, i tv-soffan. Alla dessa situationer IRL, så att säga...

På ett humoristiskt och underfundigt sätt tar Dan Swärdh med oss i publiken på en snabb resa i vår samhällsutveckling med fokus på kommunikation och att förstå varandra.

Biljettbokning:

Pris: 80 kr (betalning vid entrén) inkl. gott fika

sms:a eller ring: 070-2882636, 070-3304377

Välkommen till Skogsgården i Böle

Böle hembygdsförening

Fredag 20 oktober 2017,

kl 19.00

Skogsgården Böle

"Skogens konung"

med Greger Ottosson

En berättarföreställning om älgar, Julius Ceasar och om när en liten pojke fick sin första yxa.

En historia om skog, insekter, arvstvister, barndom och Julius Caesars åsikter om älgar, framförd av Greger Ottosson.

I Skogens Konung får vi följa Robert Marklund och hans något komplicerade relation till sin pappa Verner. Livet för Robert blir inte lättare efter Verners bortgång, då det visar sig att det finns ett halvsyskon vid namn Verna.

Nu börjar en tragikomisk strid om Verners tillgångar, då framförallt hans skogsfastighet som värderats till flera miljoner kronor.

Men det är också en berättelse om pojken Greger och hans farfar, om en uppväxt i skogen, i skugglandet

mellan hav och fjäll.

Med musik, skådespeleri och berättande ger sig Greger Ottoson i kast med både skrönor och verkliga händelser, väver dem samman och till slut handlar allting om vårt förhållande till skogen – avverka eller skövla? Vårda eller kalhugga?

Och vem är egentligen Skogens Konung?

Biljettbokning:

Pris:130 kr (betalning vid entrén) vi bjuder på gott fika